یارسان

« دين حقيقت و بينش ياري يك تفكر ايلياتي و عشيره‌اي نيست كه براي محاسبات آن راهكاري سنتي بدون دخيل دادن علم و هر آنچه كه در حوزه‌ي نظامنديِ كائنات تعريف دارد در نظر گرفته شود. در واقع هر چقدر كه اشراق و مفاهيم يك تفكر بالاتر باشد، مباحث و گفتمان مربوط به آن نيز تخصصي‌تر و مشكل‌تر مي نماياند. پس ما نمي‌بايست كه مفاهيم را به اندازه‌ي وجود خود پائين بكشيم تا كه به گونه‌اي گردد كه هيچگاه عزم جزم براي بالا كشيدن و سعي براي فهميدن در خود پيدا نكنيم.»

 

 

 

 

 

 

نوشته شده توسط مدیر سایت دسته: مطالب
نمایش از 05 شهریور 1392 بازدید: 2104

چاپ این چنین کتابهای که موجب اذیت و آزار ملتی رنج دیده، مردمان اهل حق در گوشه و کنار کشورمان زندگی می کنند؛ شده است.

بنده اهل حق نیستم  اما وجدان بنده به من  این دستور را می دهد. که از حقیقت دفاع کنم، مقوله ی ملال انگیز و تأثیر آمیزی که نویسندگان محترم دایرةالمعارف تشیع نوشته اند و با تهمت و نسبت های نا روا نوشته اند و دوستان و محبان حضرت علی (ع) را مشرک و مرتد معرفی کرده اند، این در واقعه ضربتی تازه بر پیکره اسلام است. و این نویسندگان ما کسانی هستند که آیه 84 سوره آل عمران شامل حالشان می شود. چیزی نیست جز وهم و خیال ـ چیزی نیست جز هوا و هوس....

شما بیاید ببینید اصلاً مردمان اهل حق چه کسانی بوده اند؟ -چه کسانی هستند؟، مردمان شریفی هستند که در کمال احترام به دعوت حضرت امام (ره) لبیک گفتند. و در این جامعه اسلامی کنار برادرانشان به عنوان  انسانهای سلحشور در جبهه های حق علیه باطل شرکت کرده اند. و مگر غیر از این است که به آیه ای مبارکه؛ (و اعتصموا به حبل الله و لا تفرقوا) جامعه عمل پوشاندن، و از جان و مال خود عاشقانه گذشتند و اگر غیر از این است؛ پس این جوانان نیمه جان چه کسانی هستند – این أسرا و جانبازانشون چه کسانی هستند و آیا این ملاک و معیاری برای مسلمان بودن نیست!

ـ آیا مگر غیر از این است که نکاح ازدواج اهل حق را یک روحانی تشیع جاری می کند ؟

ـ آیا مگر غیر از است که نماز میت اهل حق را یک روحانی تشیع می خواند ؟

ـ مگر غیر از این است که نام گذاری فرزندان خود را با شهادتین  انجام می دهند ؟

ـ آیا ملاک ومعیار مسلمانی نیست؟

ـ آیا مردمان اهل حق در سوگواری و عزاداری ماه محرم شرکت نمی کنند ؟

ـآیا به مکه مکرمه مشرف نمی شوند؟

اینها کسانی هستند که حلال و حرام اسلامی را بهتر از من و شما انجام می دهند. اینها کسانی هستند که به نماز و روزه معتقد هستند و به جا می آورند. بروید تحقیق کنید. کسانی هستند که عبادت های نافله دارند و به مصداق آیه 274 بقره انفاق می کنند، اینها در مجالسشون انفاق می کنند و اگر انفاق نمی کنند پس چه می کنند؟ بروید تحقیق کنید. آیا این چنین تهمت ها و تجاوز ها، تجاوز به حریم مادی و معنوی، انسانی نیست.

چگونه وجدان شما به شما این اجازه را می دهد که به دیگران هتک حرمت کنید! مگر به شما نگفته شده برای دیگران آزادی عقیده قائل بشوید.

به شما  گفته اند  آزادی داده ایم، اما  آزادی قلم. در کجای دنیا به شما گفته اند که آقا شما آزادی در هر کجا که به هر مسلک و دینی خواستید تهمت ناروا بزنید، بد و بیرا بگید مگر این همه مردمان مسیحی و کلیمی و ارامنه که در ایران زندگی می کنند بهشان از گل بالاتر گفته شده است که شما به برادران دینی خودمان این چنین تهمت می زنید و قاطعانه دارید اهانت می کنید. و نتیجه این گفتارها چیست ؟ غیر از اینکه باعث و بانی این قرار می گیرید که در کشورمان تبعیض نژادی به وجود بیاید ، آیا می دانید باعث می شوید؛ جوانانی با استعداد سرشارخودشون از ارائه تحصیل در دانشگاه  ها باز می ایستند!؟

  آیا می دانید؛ جوانان زیادی از اشتغال به کار مأیوس می مانند و به جای تلاش برای تأمین معاش موجب اعمال غیر قانون می شوند. چه کسانی باید جواب گو باشند ؟ و واقعاً از شیوه اهل انصاف و قلم به دور است که از صراط انصاف کنار بماند. چرا این مردمان شریف را  مشرک و بی طهارت و بی دین معرفی می کنید؟ بروید تحقیق کنید. ببینید واقعا" سلطان اسحاق چه بوده، که معروف به سلطان سحاک شخصیت ربانی و مسلمانی که اون رو علی وار جامع جمیع خصال انسانی معرفی کرده اند و یک انسان کامل می دانند و وی مورد تأیید اعلام علمای اهل تشیع قرار گرفته، این شخصیت تراز عالی چه مرتکب شده بود که وی را مرتد قوانین اسلامی معرفی کرده اید.

  پس چرا شما نویسندگان محترم این رو درج کردید در مطالب خودتون درج کرده اید که اعلام قوه ی جوامع اهل حق در مراسم خودشون سکه ای رو دارند که در یک روی اون نام الله و رسول گرامی اسلام (ص) و نام حضرت علی (ع) و فاطمه (س) و حسن (ع) و حسین (ع)، و نیز اشاره کردید به اون یکی پارچه سفیدی رو که همان عروة الوثقی (تمسک به دامان الهی) است. بروید تحقیق کنید. ببینید عروة الوثقی چه بوده؟

مردمانی که تا این حد به قران کریم و نام رسول اکرم  اعتقاد دارند و مقدس می دونند چگونه باید مشرک و بی دین بدونیم .

مگر قرآن رو مطالعه نکردید که می گوید: وای بر شما دروغ گویان؛ منظور جسارت به محضر جمعیع نویسندگان نیست بلکه منظور افرادی است که دوغ گویانه مطالبی رو مطرح می کنند و نوشته هایشان مایه بد بینی و تردید افراد اجتماع  می شود و نیز باعث وجود تفرقه بین  افراده جامعه می شود. و امروزه متأسفانه نوشته هایشان به عنوان مأخذ استفاده می شود.

شما از برای وصل کردن آمدید یا از برای فصل کردن ؟!

اصلاً شما بیاید ببینید عقاید اهل حق چیست؟ ، مگر به غیر از آن که خدا و رسولش گفته اند عمل می کنند، من و شما به دو رکعت نماز صبح و ظهر و شبمون قناعت کرده ایم، اما  اونا  دارن  به گفته هاشون عمل می کنند بیاید با هاشون همراه بشوید. مگر نه اینکه حضرت امام (ره) فرمودن: ( ای کاش من هم می تونستم یکی از این مردمان شریف باشم). اینان کسانی هستند که از طرف امام مورد تفقد قرار گرفته اند.

عقاید اهل حق آخرین سلسله ی مراحل عرفانه و بر کسانی اطلاق میشه که یاران و سر سپردگان راه ولایت مولا علی (ع) و مصداق آیه قرآن این آئین، آئین عشق و محبته و شور و شوق و ذوق است. مگر اینها چه می گویند مگر غیر از اینکه می گویند: با زدودن زنگار مراحل تزکیه روح و نفس که از راه دل موجب سوز و حال مشتاقان و علم و کمال را به آنها نزدیک می کند. بر خلاف ریا کاران کسانی که در این وادی حرکت می کنند؛ بیگانه از غرورند، بیگانه از تکبر، بیگانه از آلایش های دیگر هستند .

محبوبشان چه کسانی است، جزء علی (ع). من نمی دانم فردای قیامت جواب مولا رو چگونه خواهید داد!؟

ـ اگر گفته های اینها  دال بر مسلمانی نیست پس چه هست؟

ـ اگر گفته های اینها  حقه پس شما چه می گوید؟

من و شما یک مراسم دعای کمیل برپا می کنیم تا یک اکوی با قیمت 550 هزار تومنی نباشه نمی تونیم مجلسمونو راه اندازی کنیم این یکی از تزئینات ماست ـ مردمان اهل حق کی یه همچین  تزئینات و کارهای رو کردند بنشینید در مجالسشون ـ منو  و شما از پشت اکو دنبال بهشت برین می گردیم .ما کجا و اونا کجا ؟!

اینها عقیده دارند که باید اول نفس را تأدیه و تزکیه کرد، تا به رشته  وصال حق نزدیک شد، این رشته کدام است؟ همان رشته که تمام موجودات کونو مکان باهم ارتباط دارند. زنجیر نامرئی که کرات و کهکشان ها را به هم وصل می کنند این مردان حق به شکلی به جستجو و تکاپوی حق می روند که با صفای باطن به مرحله ی عرفان می رسند، به آنجایی می رسند که می گویند: آنچه اند و هم  هم نیاید هم شود.

 ـ خوب شما هم برو دنبال محبوبت، ببین به کجا می رسی ؟

آینه دل چون شود صافی و پاک                     نقش ها ببینی برون از آن خاک

وقتی که وارد خانه شدی اون وقت می بینی در خانه چه خبره. در جمع یاران حق عشق است و وارستگی، شما در کجا ی دنیا شنیدی یا در کجای ملت شنیدی مسلمانی سر نمازاش اونقدر با خلوص نیت و عاشقانه و خالصانه نماز می خونده که سر نمازاش  غش کرده است، از حال رفته یعنی بی حال شده، در کجا شنیدی!

اما در مجالس این مردم اهل حق بشینید ببینید چه ها می بینید. در جمعشون عشق و وارستگیه، محبت و پیوستگیه، برادری و برابری. در جمع خاندان عشق، محبت و عشق به همه کسه، سیاه و سیاه و زرد و سرخ و سفیده، همه و همه  مصداق آیه قرآن .

اصلاً گفته های شما، گفته های که با قرآن مطابقت نداشته باشه و بر خلاف موازین اسلامی گفته بشه از نظر مردمان اهل حق مردوده. در جمع اهل حق، در جمع عرفان که همون عشق و عرفان خبری از گوشه گیری نیست؛ مخصوصاً مسلک اهل حق عبادت ها، دسته جمعی  و زیستن برای هم دیگه است.

 کبر نیست ـ خود ستایی نیست، این جمع، جمع سالار مردان عرفانه، جمع راستان و پاکانه جمع وحدته مجلس نیازه. اگر در مجالسشون حضور پیدا کنید می بینید، که حضارشون کمتر از هفت نفر نیستند، چنان که به گفته امام صادق(ع): دعا در جمع مستجاب می شود.

خلاصه این جمع همون جمع وحدته و ایثاره جمع ندای قرآن و هرکس از قرآن پیروی نکنه نه اون عملش علم است و نعوذ و با الله، دینش دین است .

گول اینو نخورید که چهار هزار کتاب مطالعه کردید. عرفان مقامی است که تا کسی دارای وسعت فکر و اندیشه نباشد به اون نمیرسه، خودتونو خسته نکنید ها .

این مردمان شریف به آیه :(کل مومنون اخوة) عمل کردند، و واقعاً همه رو برابر می دونند، نه فقط برادر مومن خودشونو صمیمانه دوس دارن بلکه می گویند بنی نوع خودشونو صمیمانه دوس دارند، به گفته سعدی بزرگ که می فرماید:

بنی آدم اعضای یکدیگرند               که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار           دگر عضو ها را نماند قرار  

تو که از محنت دیگران بی غمی      نشاید نامت نهند آدمی   

از نظر عرفان هر گونه تعصبات خشک و زشت می دونه اهل حق جنگ های ملت ها رو زشت و ماه حصل کوته فکری می دونند همانطور که قرآن کریم می فرماید به  پیغمبران گفته شد به پیغمبران پیش از تو نازل شده ایمان داشته باش؛ بین هیچ کس تفرقه وجود نداره و تمام اختلاف دینی ها که ضایعه ی قتل انسان ها و ظالمان است به علت فشار و حرص و آز و خودپسندی و به علت جهل و بدبختی.

عرفان ندای صلح  سرمیده، برادری و برابری همه ادیان ها رو سر میده .

نویسندگان با تبلیغات شوم خودشون هی اشاره می کنند، که اینها اگر حرف حق می زنند، اگر کارشون درسته، پس چرا توی خفا  دعا انجام می دهند. می خوای بدونی علت خفا بودن چیه؟!

علت اینکه به گفته حضرت امام صادق دارن جامعه عمل می پوشانند که می فرماید: دعای که در خفا انجام می شود ثوابش هفتاد برابر از دعای است که در جلوی انظار انجام می شود. و یکی دیگر از اذیت ها و نوشته های توأم با تحقیر  جناب آقای قرائتی  است که می گوید بگذارید آنها از از داشتن جای برای عبادت خدا منع شوند. گفته ایشون به کجا رسید به غیر از اینکه از طرف مراجع زیر صلاح زیر سوال بروند  و مورد انتقاد قرار بگیرند.

در پی قرون اعصاری که ستم گران و جباران تاریخ بروید به تاریخ مراجعه کنید ستم گرانی که چنگال خودشونو در تمام حیات و شأن اجتماعی فرو برده بودند. مردم اهل حق از نظر عقاید مسلکی آزاد بوده اند، مورد تعجب است که در این تاریخ آنها آزاد نیستند برای خودشون جایگاهی برای عبادت خدا از طرف چنین افرادی را نداشته باشند. و در پایان مطالبم از جمیع نویسندگان و ناشران معذرت می خوام. قصد من توهین نبود به ساحت مقدس نویسندگان و ناشران. مقصودمون اون تعداد از نویسندگان بودند که باسواد کمشون مسائل های رو می نویسد و تحویل جامعه می دهند که موجب اذیت و آزار قشری از جامعه می شوند و برای اون نویسندگان قطعه شعری رو آماده کردم و از خداوند می خواهم که این گونه ناشران و نویسندگان را به راه راست هدایت بکنه.

 

  به تو از سخن چه گویم که سخن نمی شناسی

  بـه خـــــدا کـــلام نــو، راز کـهـن نمی شـــناسـی
 
پــــر و بـــــال عشــــق بایــد، که کلام، پر گشــاید
 
تــو ز عشـق بی نصیبی و ســخن نمی شناسی
 
عـــــــــطش مـحبـتـی را ز نـــگــــاه ، در نـیـــابـــی
 
ســـــر زلــــف دلبــــران را ز رســن نمی شناسی
 
چـــو حــدیـث لالـــه گــویـی دلــم از تـو داغ گیــرد
 
کـــه شـکـوفـه هـای گـل را ز گـون نمی شناسی
 
بـه طـریـق عشـق ورزی ، تـو هـنـوز شــیرخـواری
 
کــه لـبـان لالــــه گـون را ز لـبن نمـی شـنـاسـی
 
تـــو ســـــــرای عـــاریــت را بــدل وطــــن گــرفتـی
 
چـــه بگویم ای مسـافر! کـه وطـن نمی شناسی
 
تـعـب مـــرا چــه دانـــی؟  کــه اســـیر آب و نانــی

غــم زنـدگـی چـو داری، غم مـن نمـی شــناسی!

(مهدی سهیلی )               

نظرات   

 
0 #3 مانا 1396-07-04 18:59
با سلام و درود براهل حق و یارسان
روح این بانوی عاشق و عارف شاد که با تمام محدودیتها و خطرات موجودی که متاسفانه درایران و برای حیات ایشان وجود داشته,اینچنین در مقام یاری از یارسان در حد توان و قوه خویش فریاد برآوردند.یادشان گرامی
پیروز و عاشق باشید.
در پناه حق
نقل قول
 
 
0 #2 حسن 1392-09-04 15:03
یا علی
برای مازشته که یک روحانی عقد ما را انجام دهد. مگر ما پیر نداری مگر ما آیین مربوط به خود را نداریم.همین متن هار و میزارید که طرف میگه اینها از هر دین یه چیزی گرفتن و کردنش یه دین. شده قصه روزه گرفتن(نیت ها) که یکی چله زمستان(گرمسیری) رو روزه میگره یکی چله زمستان خورشیدی رو. لطفا متن رو بردارید یا اصلاح کنید
نقل قول
 
 
+4 #1 yary 1392-06-05 17:31
بسیار ممنون از قرار دان متن این سخنرانی.
نقل قول
 

ورود به سایت

ما 104 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

This Browser is not good enough to show HTML5 canvas. Switch to a better browser (Chrome, Firefox, IE9, Safari etc) to view the contect of this module properly


برای حمایت از ما امتیاز دهید
یارسان در راستای اعتلای فرهنگ یاری GNU/GPL کار می کند.